Thursday, August 2, 2007

သိေစခ်င္ပါသည္

အင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားကုိ ညီမ အရမ္းခ်စ္ပါသည္.....
အင္းေလးမွာ မႀကီးျပင္းခဲ့ရေပမယ့္ အမိအဖေတြက အင္းသားလူမ်ဳိးစစ္စစ္ေတြျဖစ္ေနေတာ့....
ညီမကလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ..အင္းသားလူမ်ဳိးတစ္ေယာက္လုိ႕ပဲခံယူပါသည္...
တစ္ခုပဲရွိသည္... ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕မွာေမြး ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕မွာပဲ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ညီမ....
အင္းသူအင္းသားေတြၾကား ေရာက္ခဲ့လွ်င္ မ်က္ႏွာငယ္ရသည္..
ညီမ အင္းသားစကားကုိ လံုး၀မေျပာတတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္...
ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့ အတိအက်မသိခဲ့.. ညီမ
အင္းသားစကားေျပာဖုိ႕ႀကဳိးစားခဲ့လွ်င္ ႏႈတ္ကအလုိလုိ ဆြံ႕အ ေနခဲ့မိသည္...
ငယ္ငယ္ကေလးထဲက ေျပာခဲ့မိရင္အေကာင္းသားဟု မၾကာခဏေတြးမိခဲ့ပါသည္...
သုိ႕ေသာ္...ေျပာဖုိ႕ႀကဳိးစား၍မရတာေတာ့.. ညီမရဲ႕အားနည္းခ်က္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္...
အင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား စကားေျပာလွ်င္ ေလသံ၀ဲ၀ဲေလးႏွင့္ အလြန္နားေထာင္ေကာင္းပါသည္...
`တုိ႕ေမတုိ႕ေဖ
´ ကုိ `ေတာ့မဲ့ ေတာ့ဖ´..... `ထမင္းစားၿပီးၿပီလား´ ကုိ
`မန္းစားေ၀ါ့လား
´ အစရွိသျဖင့္...ေဒသသံ၀ဲ၀ဲႏွင့္ သံုးႏႈန္းေျပာဆုိၾကပါသည္..
အင္းသူအင္းသားမ်ား စကားေျပာရာတြင္ ကႀကီး`က
´ ႏွင့္ ခေခြး `ခ´သံကုိ ရုိးရုိးမသံုးႏႈန္းၾက....
ေျခေထာက္ကုိ `ခေရေထာက္
´၊ `က်ဳိးတယ္´ကုိ `ကရုိးတယ္´ဟု ေျပာဆုိေလ့ရွိတတ္သည္..
အၾကမ္းအားျဖင့္ အင္းသားစကားအသံုးအႏႈန္းမ်ားသည္...ျမန္မာစကားအသံုးအႏႈန္းအတုိင္းသာျဖစ္ၾကသည္..
အင္းသားစကားသည္ ထား၀ယ္စကားေျပာဟန္ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ကုိတူညီသည္ဟုလည္း ၾကားဖူးပါသည္...
အင္းသားစကားအသံုးအႏႈန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပံုျပင္လုိလုိ... ဟာသလုိလုိ...ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္လည္း ၾကားဖူးသည္..
တစ္ခါက အင္းေလးကုိ ညအိပ္အလည္လာေသာ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းျဖစ္သည္..
တည္းခုိေသာ ညတစ္ည... အိပ္ရာ၀င္ခါနီးတြင္ အိမ္ရွင္ေျပာေသာ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ထုိဧည့္သည္
အိပ္ေရးပ်က္ခဲ့ရဖူးသည္ဟူ၏..
အိမ္ရွင္ေျပာေသာစကားမွာ... "ေလွခါးေခါင္းမွာ ေရက်ားရွိတယ္ေနာ္" ဆုိသည့္စကား ျဖစ္ပါသည္..
အိမ္ရွင္ဆုိလုိသည္မွာ... ညဖက္တစ္ေရးႏုိးလုိ႕ ေရေသာက္လုိပါက ေလွကားထိပ္တြင္ ေရအုိးစင္ ရွိသည္ ဟူေသာ.. အဓိပၸါယ္ျဖစ္ပါသည္... ဧည့္သည္ခမ်ာ.. ဆုိလုိရင္းကုိ နားမလည္ပဲ... ေလွကားထိပ္တြင္ ေရက်ားဆုိသည့္ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ရွိသည္ဟု အေတြးေပါက္သြားၿပီး...
ထုိညတစ္ညလံုး သတိႏွင့္ အိပ္ရေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္းအိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ရဟူေသ
ဇာတ္လမ္းေလးျဖစ္ပါသည္...
ညီမကုိယ္တုိင္လည္း ငယ္ငယ္က အင္းေလးရွိအေဒၚတစ္ေယာက္အိမ္သုိ႕ အလည္သြားခဲ့ရာ...
ေျပာစမွတ္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းေလး ရွိခဲ့ဖူးပါသည္.. အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ မမွတ္မိေတာ့...
အေဒၚျဖစ္သူက သူ႕သမီးကုိ
"မယ္မီး...မုန္႕စိမ္းသြားယူ...." ဟူေသာေျပာစကားကုိ... ညီမကၾကားၿပီး...
မုန္႕စိမ္းဆုိသည္ကုိ မုန္႕တစ္ခု၏အမည္ဟုထင္မွတ္ကာ... "ေဒၚေဒၚ...သမီးလည္း.. အဲဒီမုန္႕စိမ္းဆုိတာ စားခ်င္တယ္"ဟု အတင္းငုိယုိပူဆာခဲ့ဖူးသည္...
ညီမပူဆာေနသည္ကုိ ျမင္ေသာ အျခားလူႀကီးမ်ားအားလံုး အူတက္မတတ္
၀ုိင္းရယ္ၾကသည့္ ျမင္ကြင္းကုိမူ ဒီေန႕ထိ ညီမမေမ့ႏုိင္...
အဲဒီေနာက္မွ အေဒၚျဖစ္သူက ငုိယုိပူဆာေနေသာတူမျဖစ္သူအား
စိတ္ရွည္လက္ရွည္ရွင္းျပေသာအခါ...
အမွန္ "မုန္႕စိမ္း" ဆုိသည္မွာ... "တံျမက္စည္း"ကုိ ဆုိလုိမွန္း သိရေတာ့သည္...
"အမႈိက္"ကုိ "အမုန္႕"..... "သိမ္းသည္"ကုိ
"စိမ္းသည္" ....
"အမႈိက္သိမ္းသည့္တံျမက္စည္း"ကုိ "အမႈိက္သိမ္း"
"အမုန္႕စိမ္း" "မုန္႕စိမ္း"ဟု ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကဟန္ရွိပါသည္...
ထုိအျဖစ္အပ်က္ကေလးမွာ ညီမတုိ႕မိသားစုအတြင္း ယေန႕အထိ ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေနေသာ
အျဖစ္ကေလးျဖစ္ပါသည္... အျဖစ္ကေလးကေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ... ညီမအတြက္ေတာ့
အားလံုး၀ုိင္းဟားၾကတာကုိခံခဲ့ရလုိ႕လားမသိ... ယေန႕အထိ အမွတ္ရေနဆဲ.. အင္းသားစကားေျပာမည္လုပ္တုိင္း ၀ုိင္းဟားေနၾကသည္ကုိ ေျပးေျပးျမင္ၿပီး ႏႈတ္မွထြက္မရျဖစ္ေနသည္ဟုပင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သံသယရွိခဲ့ပါသည္..
မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ.... ရွမ္းျပည္နယ္၏အထင္ကရ အင္းေလးေဒသဖြား အင္းသားလူမ်ဳိးထဲမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ သူတစ္ေယာက္....
အင္းေလးမွာ မေမြးဖြား မႀကီးျပင္းခဲ့ရေပမယ့္ .....
အင္းသားလူမ်ဳိး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ရသည္ကုိမူ
ညီမ ဂုဏ္ယူခဲ့ပါသည္...
မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္ေစ
"ဘာလူမ်ဳိးလဲ" ဟုေမးလာေသာအခါ....
"အင္းသားလူမ်ဳိးပါ"...
"ရွမ္းျပည္ေတာင္ပုိင္း အင္းေလးေဒသမွာေနတဲ့လူမ်ဳိး"...
"အင္းသားလူမ်ဳိးစစ္စစ္ပါ" ဟု ဂုဏ္ယူစြာေျဖမိမည္ဆုိတာကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္...
အင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားကုိ ညီမ အရမ္းခ်စ္ပါသည္.....